نوشته شده توسط : sharmin

فرآیند طراحی و توسعه هفت مرحله ای


 فرایند طراحی و توسعه برای پیروی یک پروژه جدید مهم است و  می تواند در دستیابی به نتایج مطلوب شما و مشتریان شما تاثیر گذار باشد. 
به عنوان یک طراح، می دانید که کار و یا محصول شما مستلزم رضایت مشتری شما است. هدف نهایی این است که  مشتری  و به نوبه ای خود، از نتیجه کار و زمان بندی خرسند باشید. 
 اگر شما یک طراح گرافیک، طراح وب، برنامه نویس هستید، داشتن یک سیستم به شما کمک می کند تا کار را سریع تر انجام دهید، علاوه بر اینکه همه چیز را سازماندهی کنید  روابط طراح/مشتری مناسبی باید شکل گیرد. 


۱.جمع آوری اطلاعات و نیاز سنجی

 

یکی از مهمترین مراحل در فرآیند طراحی، جمع آوری اطلاعاتی است که نیاز دارید. معمولا در جلسات چهره به چهره با مشتری، یک پرسشنامه (به صورت آنلاین و یا دستی) یا حتی با یک جلسه اسکایپ به دست می آید . 
در زمان جمعآوری این اطلاعات، شما اهداف مشتری خود را میشناسید و می توانید جزئیات بیشتری را برای  تمرکز بر ماهیت پروژه جمع آوری کنید. 

 


خلاصه برداری مهم است: اگر چه ممکن است اضافه کاری باشد، یک خلاصه طراحی دارای دو مزیت کلیدی است:  اندازه و مقایس کار مشخص می شود، پروژه در زهن شما مجسم می شود: 

 


اطلاعاتی که مشتری در ابتدا ارائه می دهد، برای همه (به ویژه مشتری)  
 بهترین نتیجه را حاصل می کند. موضوعاتی که می توانند در طراحی تکامل یابند ممکن است کمی متفاوت باشند، اما چندین نقطه شروع خوب مطرح میشود: 

 


2. پژوهش


پس از اینکه با مشتری تماس گرفتید و درک دقیقی از کار به دست آوردید، اکنون زمان تحقیق است. 

 


پس از بررسی اطلاعات داده شده 
به شما ، می توانید تحقیق کنید. این مرحله معمولا شامل در نظر گرفتن رقبا، روند بازار، تمایزات محصول/خدمات، کسب و کار و آینده آن است. 

 


این مرحله معمولا مورد علاقه طراحان نیست، اما در نهایت ارزشش دارد. هیچ چیز بدتر از ایجاد یک آرم زیبا نیست که کشف کنید  شبیه آرم یک رقیب است. پاداش هایی را از زمان انجام تحقیقات به دست می آورید، به من اعتماد کنید. 
 
پیشنهاد می شود در این مرحله ۵۰ درصد هزینه طراحی را دریافت کنید

3. استراتژی


این مرحله ممکن است بسته به مقیاس پروژه شما متفاوت باشد، اما بهتر است قبل از استفاده از مداد و کاغذ، یک استراتژی تعریف کنید. چگونه؟ از طریق، تجزیه و تحلیل تحقیق جمع آوری شده و تصمیم گیری در مورد معیار طراحی و عملکرد. 
 
 
 

4. توسعه و تعریف طرح اولیه


هنگامی که یک استراتژی روشن دارید، ایده این است که پس از ایجاد مفاهیم طراحی اولیه بر اساس استراتژی شروع به توسعه طراح اولیه نمایید. توسعه را می توان از طریق ابزارهای مختلف انجام داد که بر اساس مقیاس پروژه توسط مدیر پروژه تعیین می گردد از ابزار زیر برای توسعه طرح اولیه استفاده کنید:

 

ترسیم ذهنی: یک نمودار که برای بیان کلمات، ایده ها و وظایف مرتبط با ایده مرکزی شما استفاده می شود. رویکرد طوفان مغزی را برای برنامه ریزی و سازماندهی وظایف بکار برید.
Storyboarding: به منظور پیش نمایش تصویر، انیمیشن، و غیره
نوشتن آزاد: یک راه عالی برای به دست آوردن ایده های تیم
ایجاد طرح بندی: طرح بندی ، بازی کردن با طرح های رنگی و تایپوگرافی.
 

5. ارائه/اصلاح


اغلب با یک فایل PDF طراحی  اولیه  ارائه می شود. اکنون مشتری با بررسی طرح ها و ارائه بازخورد براساس اهداف و نیازهای مخاطبان خود کار را پیش می برد. 

 



 


در این مرحله، طراح به ایجاد تغییر در عناصر بر اساس درخواست مشتری در  
مورد  طراحی توافق می کند. 

6. تولید/راه اندازی


طراح در این مرحله با طراحي نهایی  قطعه تکميل شده را در تمامي فرمت های تحويلی اجرا  می کند ممکن است  کار شامل چاپ و وب باشد. بسته به پروژه و/یا رسانه، زمان و مدل تحویل طرح متفاوت است

7. تکمیل

 به شما تبریک می گویم.

 شما اکنون می توانید مشتری خود را بابت پرداخت ۵۰ درصد دوم  صورتحساب باقی مانده مطلع کنید.

 



 


با یک روند جامع برای تکمیل یک پروژه طراحی، شما نه تنها ارتباط نزدیکتری با مشتری خود ایجاد می کنید، بلکه باعث می شود که چیزی به یاد ماندنی به آنها بسپارید.

 



:: بازدید از این مطلب : 47
|
امتیاز مطلب : 59
|
تعداد امتیازدهندگان : 18
|
مجموع امتیاز : 18
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 آبان 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sharmin

چگونه بر خدمات طراحی وب سایت خود تعرفه بگذاریم

 
 
 
چگونه بر خدمات طراحی وب سایت خود تعرفه بگذاریم

چگونه قیمت ها را برای خدمات خود تعیین می کنید تا حد زیادی بر مشتریان آینده ای که کسب و کار شما را می بینند تاثیر می گذارد. برای کسانی که تازه کار  هستند همیشه وسوسه قیمت کم برای جلب پروژه ها ی بیشتر وجود دارد. وقتی این کار را می کنید، مشتریان ارزش کار شما را نمی بینند. هنگامی که کمترین میزان قیمت را تنظیم میکنید، شما یک سیگنال ارسال میکنید که اهمیتی در مورد چگونگی ارزیابی خود یا کسب و کار خود ندارید. 
پس چگونه می توان قیمت را برای کار خود تعیین کرد؟  قیمت گذاری   دو اصل و محرک دارد: داخلی و خارجی .

قیمت گذاری داخلی 

قیمت گذاری داخلی چیزی است که شما برای مشتریان آشکار نمی کنید.  شامل همه عوامل و عناصر لازم در محاسبه  هزینه مشتریان می شود. دستورالعمل محاسبه، MAR یا حداقل نرخ قابل قبول نامیده می شود - کمترین  نرخی که  شما با آن مایل به انجام آن پروژه هستید. محاسبه MAR شامل سربار های شخصی و کاری شما می شود که با تعداد ساعت هایی که شما  بر روی یک پروژه کار می کنید  محاسبه می شود. 

 


value  

 


شما باید هزینه های زندگی را در نظر بگیربد کنید. به عنوان مثال، هزینه های شخصی شما (مواد غذایی، مکان، لباس، و دیگر نیازها)  3۰،000 دلار در سال  است و ۵۰۰۰ دلار نیز برای هزینه های سربار دیگر در نظر بگیرید.  بیایید بگوییم شما مایل به 6 ساعت کار  در روز هستید در و در سال 48 هفته  سر کار هستید که در کل برابر با 1440 ساعت است. بنابراین  35000 دلار را تقسیم بر  1440 ساعت کنید ، شما باید  24.31 دلار به ازای هر ساعت دریافت کنید - این به عنوان حداقل نرخ قابل قبول است. اگر مالیات را اضافه کنید،فرض کنید 20٪ ، این مبلغ ۲۹.۷ دلار خواهد بود. 
این محاسبه، البته، متفاوت است، زیرا هر فرد ملاحظات و متغیرهای مختلف دارد. با این حال،  این خط پایین است که شما می توانید به عنوان راهنما از آن استفاده کنید و هرگز زیر MAR خود،کار نکنید. 

 


قیمت گذاری خارجی

قیمت گذاری خارجی


قیمت گذاری خارجی چیزی است که شما می توانید با مشتری خود بحث کنید. این قیمت مربوط به ارزش کار شما در پروژه می باشد. 
با توجه به قیمت گذاری خارجی، در اینجا چند نکته وجود دارد که باید در ذهن داشته باشید: 

1. سعی کنید وارد یک مسابقه نشوید و حرفه ای باشید


بدانید که دیگران و همکاران  برای خدمات خود چقدر هزینه دریافت می کنند. با این حال، هزینه خدمات دیگران نباید بر شما تأثیر بگذارد، زیرا احتمال وجود دارد که برخی از فارغ التحصیلان به ویژه تازه کارها، خدمات خود را ارزان تر ارایه دهند. 
ممکن است دشوار باشد در برابر اکثر تازه کارها رقابت قیمتی داشته باشید، اما باید پایداری حرفه ای خود را به عنوان یک طراح مستقل حفظ کنید. 

2. هرگز قیمت خود را با ساعت تنظیم نکنید


هنگامی که شما به سایت های کاریابی یا بازار کار می روید، بسیاری از پروژه ها بر اساس ساعت تنظیم می شوند. اگرچه هیچ مشکلی در این مورد وجود ندارد، اما شارژ با ساعت نیز معایب دارد.  زمانی که بر اساس ساعت برای  مشتری  کار می کنید،   مشتری شما ممکن است شروع به شکایت و غر زدن  کند  که چه مدت طول می کشد. گاهی اوقات، تنها چند دقیقه زمان می برد تا تغییرات خاصی را انجام دهد که تا حد زیادی بر روی وب سایت تاثیر می گذارد و قطعا ارزش کار شما فرا تر از چند دقیقه است. 
علاوه بر این، شارژ ساعتی خلاقیت شما را محدود می کند، که به نوبه خود، محدودیت هایی را  به پروژه وارد می کند. می توانید مراحل و استراتژی هایی را که می خواهید برای رسیدن به اهداف وب سایت انجام دهید ذکر کنید. هنگامی که یک مشتری  ارزش کار شما را می بیند، دریغ نخواهند کرد وا با نرخ موافقت میکند. در حقیقت، حتی ممکن است هنگامی که ارزش کار را درک  کنند هزینه ای بالاتری به شما پرداخت کنند. 

3. هزینه با توجه به ارزش کار شما


ارزش اینجا فقط به زمان شما اشاره نمی کند، بلکه به کل تجربه کار شما می باشد. به یاد داشته باشید که شما نه تنها وقت خود، بلکه تخصص خود را نیز ارائه می دهید. این شامل خدمات شما، نحوه انجام پروژه و نتیجه پروژه است. 

 


talking-client

4. وقت صرف صحبت با مشتری خود کنید


متخصصان وب freelance اغلب اشتباه می کنند و قرارداد را به سرعت می بندد. چه اتفاقی می افتد  که به منظور نهایی کردن معامله، با هر تفرجی از مشتری موافق هستند فقط برای اینکه کار نهایی شود. 
معمولا برخی مشتریان زبل از شما خواهند پرسید که چقدر هزینه خواهد برد و چه مدت طول خواهد کشید بدون بحث درباره جزئیات. بنابراین، عاقلانه است قبل از شروع در هر پروژه جدید احتیاط کنید. چگونه می توانید این کار را انجام دهید؟ 
ابتدا متوجه شوید که مشتری واقعا چه میخواهد به دست بیاورد. آیا آنها فقط یک طراحی مجدد وب سایت می خواهند؟ آیا آنها می خواهند یک محصول جدید داشته باشند و یا ترافیک بیشتری به وب سایت خود اضافه کنند؟ 
شما همچنین می توانید گزینه های مختلف را  ارائه دهید. مثلا از بسته های پایه ای که شامل چیزی است که آنها می خواهند و یا بسته پیشرفته تر که شامل چیزهایی است که مشتری شما نمی داند و شما آنها را به او ارائه  می دهید. 
در نهایت، مطمئن شوید که شرایط پرداخت و همچنین نحوه تکمیل پروژه مشخص می شود که شامل  پیش پرداخت و البته مهلت های تعیین شده است.

5. همیشه قیمت خود را بر اساس اهداف مشتری تعیین کنید

 
فقط روی نتایج فوری که مشتریان شما میخواهند تمرکز نکنید، بلکه اهداف کلی آنها را مدنظر داشته باشید. شما متخصص هستید و اغلب اوقات، مشتریان  نمی دانند که حقیقتا  چه نیاز دارند. سوالاتی را بپرسید تا بدانند که واقعا چه چیزی می خواهند و نیاز دارند.  مشتریانی که کلید های میانبر و انتظارات عجیب و غریبی دارند کسانی هستند که به شما آسیب می رسانند، بنابراین مطمئن شوید که از آنها اجتناب می کنید.  
مقالات مرتبط


:: بازدید از این مطلب : 41
|
امتیاز مطلب : 50
|
تعداد امتیازدهندگان : 18
|
مجموع امتیاز : 18
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 آبان 1397 | نظرات ()