نوشته شده توسط : sharmin

شغل های حوزه وب و طراحی

 

 


 شما یک طراح وب هستید یا یک توسعه دهنده وب؟

 


سردرگمی میان این مشاغل قابل فهم است زیرا عناوین مختلفی وجود دارد. پس چگونه می توانیم بدانیم که کدام است و کجا قرار داریم؟ اجازه دهید نگاهی بیندازیم:

Web Designer 

همانطور که از نام آن پیداست، یک طراح وب طراحی ظاهر سایت را بر عهده دارد . به معنای واقعی کلمه، بر روی کار بر روی "ظاهر"   وب سایت متمرکز است. ما می توانیم آنها را به عنوان معماران وب در نظر بگیریم. طراحان وب باید اساتید هنرهای تجسمی باشند. 

 


web -job-titles-02

 

UI/UX Designer

طراحان UI مسئول ایجاد تجارب فراموش نشدنی کاربر هستند.آنها با مدیران و مهندسان محصولات همکاری می کنند تا خود را در بطن کار طراحی قرار می دهند. آنها برنامه ها را از مفهوم سازی تا توسعه واقعی همراهی می کنند.و نهایتا وظیفه برای برقراری ارتباط و تعامل بین طراحی و کاربر را بر عهده دارند. آنها باید تجربه گسترده ای در فرایند طراحی داشته باشند ( فتوشاپ، Illustrator و سایر محصولات). آنها نیاز به مهارت برای کد گذاری دارند، که برای نمونه سازی سریع ضروری است.

 


 

Art Director

مدیران هنری یا مدیران طراحی در سطح مدیریتی. آنها ناظران گردش کار هستند. آنها یک تیم از طراحان را مدیریت می کنند.
آنها مسئول هماهنگی با مشتری و نظارت بر روند طراحی هستند.
آنها با توجه به پیشرفت کار، سطح ارتباط بین تیم و مشتریان را به روز رسانی می کنند.
آنها کیفیت و یکنواختی طراحی را بررسی می کنند.

Web Developer

اگر طراحان وب معماران صنعت وب هستند، توسعه دهندگان را به عنوان سازندگان  سخت افزاری و   آچار  صنعت وب می شناسیم. توسعه وب را می توان به عنوان اسکلت ساختمان در صنعت ساختمان  در نظر بگیرد. بدون توسعه دهندگان وب، طراحی فقط در سطح ، PSD ها/ و مدل ها باقی خواهد ماند. آنها از ابزارهای زیادی در تولید یک وب سایت بهینه و تعاملی استفاده می کنند. 
آنها مسئول تولید، اصلاح و نگهداری وب سایت و رابط کاربر آن هستند.
آنها با طراحان در ایجاد زبان های نشانه شناختی مانند XHMTL / CSS کار می کنند و PSD های static را به صفحات مرورگر تبدیل می کنند.
آنها کد های سمت سرور را برای توسعه یک وب سایت پیچیده و تعاملی پیاده سازی می کنند.

 


web -job-titles-04

 

Web Content Strategist

 وب سایت فقط صرفا طراحی نیست. سایت نیاز به محتوا دارد به این دلیل استراتژیستهای محتوا مطرح   هستند. 

 


web -job-titles-05

 

Information Technician

 به این دلیل که تکنسین های اطلاعاتی با سخت افزار در ارتباط هستند، به این معنا نیست که آنها نمی توانند یک کار مرتبط با وب داشته باشند. حقیقت این است که بدون این افراد، وب احتمالا به راحتی اجرا نخواهد شد. 
web-job- titles-06

 

آنها مسئول نگهداری سخت افزار و نرم افزار هستند.
آموزش، مشاوره و توصیه نیز بخشی از توصیف شغلی تکنسین اطلاعات است.
آنها  مجهز به سخت افزار و نرم افزار به روز شده است.
آنها همچنین عیب یابی سخت افزار  دست در آتش دارند ..
به طور خلاصه، تکنسین های اطلاعاتی به  دانش اساسی کامپیوترها و شبکه ها متکی هستند. 

 

Product Manager

من نقش مدیر هنری را ذکر کردم. خوب، مدیران هنری نیز کارفرمایان دارند که مدیران محصولات نامیده می شود. 
آنها اطمینان حاصل می کنند که هر جنبه ای از طرح به خوبی مورد پرداخت قرار می گیرد.
آنها با مشتریان، مدیران هنری و توسعه دهندگان سر و کار دارند و کل پروژه را مدیریت می کنند.

 


 

Customer Service

هیچ محصول یا سرویس وب بی عیب و نقص نیست، باید برخی از افراد  در صورت بروز این نقص به مشتری خدمات ارایه دهند. 
 لبخند Telemarketer

 

SEO

متخصصین بهینه سازی موتورهای جستجو .
آنها به طور مداوم تلاش می کنند که رتبه وب سایت را در موتورهای جستجو بهبود بخشد.
آنها همچنین مسئولیت حداکثر سازی ترافیک ورودی  وب سایت از طریق اضافه کردن کلمات کلیدی در نتایج موتورهای جستجو  هستند.

 


فیس بوک طراحی کارت پستال

نتیجه گیری


 اینها برخی از عناوین شغلی طراحی وب است که ما معمولا با آن مواجه هستیم.


:: بازدید از این مطلب : 24
|
امتیاز مطلب : 63
|
تعداد امتیازدهندگان : 18
|
مجموع امتیاز : 18
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 خرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sharmin

 

شغل های حوزه وب و طراحی: شما کجا قرار دارید؟


 شما یک طراح وب هستید یا یک توسعه دهنده وب؟

 


سردرگمی میان این مشاغل قابل فهم است زیرا عناوین مختلفی وجود دارد. پس چگونه می توانیم بدانیم که کدام است و کجا قرار داریم؟ اجازه دهید نگاهی بیندازیم:

Web Designer 

همانطور که از نام آن پیداست، یک طراح وب طراحی ظاهر سایت را بر عهده دارد . به معنای واقعی کلمه، بر روی کار بر روی "ظاهر"   وب سایت متمرکز است. ما می توانیم آنها را به عنوان معماران وب در نظر بگیریم. طراحان وب باید اساتید هنرهای تجسمی باشند. 

 


web -job-titles-02

 

UI/UX Designer

طراحان UI مسئول ایجاد تجارب فراموش نشدنی کاربر هستند.آنها با مدیران و مهندسان محصولات همکاری می کنند تا خود را در بطن کار طراحی قرار می دهند. آنها برنامه ها را از مفهوم سازی تا توسعه واقعی همراهی می کنند.و نهایتا وظیفه برای برقراری ارتباط و تعامل بین طراحی و کاربر را بر عهده دارند. آنها باید تجربه گسترده ای در فرایند طراحی داشته باشند ( فتوشاپ، Illustrator و سایر محصولات). آنها نیاز به مهارت برای کد گذاری دارند، که برای نمونه سازی سریع ضروری است.

 


 

Art Director

مدیران هنری یا مدیران طراحی در سطح مدیریتی. آنها ناظران گردش کار هستند. آنها یک تیم از طراحان را مدیریت می کنند.
آنها مسئول هماهنگی با مشتری و نظارت بر روند طراحی هستند.
آنها با توجه به پیشرفت کار، سطح ارتباط بین تیم و مشتریان را به روز رسانی می کنند.
آنها کیفیت و یکنواختی طراحی را بررسی می کنند.

Web Developer

اگر طراحان وب معماران صنعت وب هستند، توسعه دهندگان را به عنوان سازندگان  سخت افزاری و   آچار  صنعت وب می شناسیم. توسعه وب را می توان به عنوان اسکلت ساختمان در صنعت ساختمان  در نظر بگیرد. بدون توسعه دهندگان وب، طراحی فقط در سطح ، PSD ها/ و مدل ها باقی خواهد ماند. آنها از ابزارهای زیادی در تولید یک وب سایت بهینه و تعاملی استفاده می کنند. 
آنها مسئول تولید، اصلاح و نگهداری وب سایت و رابط کاربر آن هستند.
آنها با طراحان در ایجاد زبان های نشانه شناختی مانند XHMTL / CSS کار می کنند و PSD های static را به صفحات مرورگر تبدیل می کنند.
آنها کد های سمت سرور را برای توسعه یک وب سایت پیچیده و تعاملی پیاده سازی می کنند.

 


web -job-titles-04

 

Web Content Strategist

 وب سایت فقط صرفا طراحی نیست. سایت نیاز به محتوا دارد به این دلیل استراتژیستهای محتوا مطرح   هستند. 

 


web -job-titles-05

 

Information Technician

 به این دلیل که تکنسین های اطلاعاتی با سخت افزار در ارتباط هستند، به این معنا نیست که آنها نمی توانند یک کار مرتبط با وب داشته باشند. حقیقت این است که بدون این افراد، وب احتمالا به راحتی اجرا نخواهد شد. 
web-job- titles-06

 

آنها مسئول نگهداری سخت افزار و نرم افزار هستند.
آموزش، مشاوره و توصیه نیز بخشی از توصیف شغلی تکنسین اطلاعات است.
آنها  مجهز به سخت افزار و نرم افزار به روز شده است.
آنها همچنین عیب یابی سخت افزار  دست در آتش دارند ..
به طور خلاصه، تکنسین های اطلاعاتی به  دانش اساسی کامپیوترها و شبکه ها متکی هستند. 

 

Product Manager

من نقش مدیر هنری را ذکر کردم. خوب، مدیران هنری نیز کارفرمایان دارند که مدیران محصولات نامیده می شود. 
آنها اطمینان حاصل می کنند که هر جنبه ای از طرح به خوبی مورد پرداخت قرار می گیرد.
آنها با مشتریان، مدیران هنری و توسعه دهندگان سر و کار دارند و کل پروژه را مدیریت می کنند.

 


 

Customer Service

هیچ محصول یا سرویس وب بی عیب و نقص نیست، باید برخی از افراد  در صورت بروز این نقص به مشتری خدمات ارایه دهند. 
 لبخند Telemarketer

 

SEO

متخصصین بهینه سازی موتورهای جستجو .
آنها به طور مداوم تلاش می کنند که رتبه وب سایت را در موتورهای جستجو بهبود بخشد.
آنها همچنین مسئولیت حداکثر سازی ترافیک ورودی  وب سایت از طریق اضافه کردن کلمات کلیدی در نتایج موتورهای جستجو  هستند.

 


فیس بوک طراحی کارت پستال

نتیجه گیری


 اینها برخی از عناوین شغلی طراحی وب است که ما معمولا با آن مواجه هستیم.


:: بازدید از این مطلب : 30
|
امتیاز مطلب : 57
|
تعداد امتیازدهندگان : 18
|
مجموع امتیاز : 18
تاریخ انتشار : پنج شنبه 16 خرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sharmin

 

طراحی وب سایت های آینده: طراحی با کیفیت بالا

 

در این مقاله، ما به آینده طراحی وب نگاه خواهیم کرد. به خودی خود مسئله نیست  که به  طراحی وب HD در وب تسلط داشته باشد یا نه، امازمانی که مانیتورهای با رزولوشن بالا به   سرعت گسترده می شود این نیاز  احساس میشود که طراحی بصری بهبود یابد.

 

 

 

قهرمان تمام صفحه (Hero. Full-screen)

 

 

 این بهترین توصیف از طراحی وب مدرن است که به تصاویر پس زمینه بزرگ می آیند. طراحان نه تنها در مورد HD فکر می کنند، بلکه HD را بصورت افراطی تمام صفحه را اشغال می کند.

 

 

 

 

 این روند طراحی به این دلیل کار می کند که کاربران شیفته تعامل بصری  اولیه هستند، تصاویر  یک تجربه کاربری بهتر را به وجود می آورند. به نظر می رسد که تفکری به شدت سطحی است، اما در عمل خوب کار می کند .

 

 

 

 

 

رزولوشن صفحه نمایش با وضوح بالا فرصتی عالی برای کاربران فراهم می کند تا تصاویری با سطوح جزئی که قبلا در دسترس نبودند را مشاهده کنید. جزئیات تصویر - مانند بافت استفاده شده و رنگ متنوع در Park Macquarie به چاشنی بصری رابط کاربری افزوده می شود، که در واقع به اولین تصور بسیار مهم  سایت تبدیل می شود.

 

 

 

 

 

در اینجا پنج راه برای استفاده از یک تصویر HD به بهترین شیوه مطرح شده است:

۱- تصویر باید ستاره ای نقطه کانونی باشد - فقط به این دلیل که یک عکس پس زمینه است، به این معنا نیست که نمیتواند مرکزیت را بگیرد. یک عکس قوی ارتباط احساسی با کاربران ایجاد می کند.

۲- چندین عکس را در نظر بگیرید - از چارچوب اسلایدی یا سبک کارتی استفاده کنید.

۳- استفاده از یک افکت بر روی تصویر - ماسک های رنگی می تواند تأکید بر یک تصویر را اضافه یا تغییر دهد ( برای مثال یک  ماسک قرمز  انرژی بیشتری دارد،).

۴- در نظر بگیرید که تصویر بر روی اندازه های مختلف صفحه نمایش چگونه نمایش داده می شود.

۵- فراتر از فریم فکر کنید - عکس پس زمینه نیازی با نسبت تصویر 1 تا 1.5 استاندارد دوربین ها مطابقت داشته باشد.

 

 

یک عکس پس زمینه ساده می تواند علاقه ی بصری بیشتری ایجاد کند. این روش برخی اوقات نسبت به زمانی  که شما از یک عکس بزرگ که بر نام تجاری، محصول یا پیام شما تأثیر می گذارد، بهتر عمل می کند. به یاد داشته باشید استفاده از یک عکس پسزمینه می تواند شامل چندین عکس باشد.

Videos

پس زمینه های ویدئویی HD  یکی از محبوب ترین تکنیک های سال می باشد -  از غول هایی مانند AirBnB  تا سایتهای کوچکتر  ، جریان ویدئو سریعا در حال تبدیل شدن به یک بخش حیاتی از چشم انداز طراحی وب شده است.

 

 

 

 

برخی از اولین وب سایت هایی که از ویدیو پس زمینه استفاده می کردند، واقعا سایت رسمی یک فیلم بودند. به عنوان مثال، سایت "Life of Pi" از یک پیش نمایش واقعی از فیلم به عنوان پس زمینه (در فرمت های قابل دانلود) استفاده می کرد.

 

 

 

 

 

ظهور ویدیو به عنوان یک تکنیک طراحی، کمی با نوآوری  ارتباط دارد. پیش زمینه های ویدئویی تمام صفحه چیزی نبود که همه مرورگرها و هر نوع اتصال اینترنت بتوانند آن را پشتیبانی کند . توجه کنید که فقط داشتن کلیپ ویدیویی کافی نیست تمام تکنیک های سینمایی برای ایجاد یک فیلم عالی - فریم کردن، بزرگنمایی و پانون کردن ... - برای فیلمهای وب بسیار ضروری است، حتی اگر به عنوان پس زمینه استفاده شود.

 

 

 

 

 Brindisi Tapas یک نمونه  بسیار خوب برای قرار دادن تعداد زیادی کلیپ های کوتاه برای نشان دادن   فضا محیط است.

 

 

مجددا، پنج دستورالعمل برای استفاده از ویدیو HD در چارچوب طراحی شما ارائه می دهیم:

 

۱- توجه به طول ویدیو و مدت زمان - ویدئو پس زمینه باید یک داستان بصری داشته باشد که بتواند احساس را    در عرض چند ثانیه به کاربران انتقال دهد.  بین 10 تا 30 ثانیه یک اندازه خوب برای زمان حلقه است.

۲- صدا  را خاموش کنید - صدا برای عده زیادی از کاربران هنوز یک عنصر پخش اتوماتیک نامطلوب است. اگر قصد استفاده از صدا دارید، به طور پیش فرض به حالت خاموش تنظیم شده باشد.
۳- تمرکز بر زمان بارگذاری - در حالی که ویدئو HD سرگرم کننده است،اما نباید وب سایت خود را فدای زمان بارگذاری آن کنید. مهم نیست که چقدر ویدئو شما شگفت انگیز است   زمان بارگیری آهسته=  ترک سایت توسط کاربر
۴- جایگزین ها را در نظر بگیرید - بعضی دستگاه ها نمی توانند HD را پشتیانی کنند.  یک تصویر پس زمینه به عنوان یک گزینه پشتیبان داشته باشید.
۵- کیفیت ویدیو چندگانه باشد - چند نسخه از ویدیوی برای اجرا داشته باشید که با توجه به چهارچوب کاربر اجرا گردد.

 

انیمیشن

پس زمینه انیمیشن  HD در فضای بین تصاویر ثابت و طراحی زندگی می کند،   انیمیشن ها اغلب حاوی عناصر متحرک و ثابت هستند. اصول انیمیشن در طول دهه ها تقریبا بدون تغییر باقی مانده است. با این حال، چه چیزی تغییر کرده است سطح کیفیت ارائه شده توسط صفحه نمایش HD است.

 



 


کلید انیمیشن HD موفق زمان بندی است. انیمیشن ها باید صاف و بدون پرش باشند.  ابتدا و انتهای حلقه تکرار باید صاف و نامحسوس باشد.


 




:: بازدید از این مطلب : 78
|
امتیاز مطلب : 57
|
تعداد امتیازدهندگان : 18
|
مجموع امتیاز : 18
تاریخ انتشار : جمعه 3 خرداد 1398 | نظرات ()